Nástroje pro firemní Newsletter

E-mailing je prostě komunikační klasika – neurazí, ale ani nenadchne. I když… Pokud vaši e-mailingovou strategii podchytíte správně, to druhé platit nemusí a pravidelný newsletter se může proměnit v zásadní komunikační nástroj vaší značky. Našlápnuto má koneckonců slušně – mírou konverzí se řadí k vůbec nejefektivnějším kanálům.


Z jakých nástrojů vybírat?

Mailchimp

Tento „opičák“ rozhodně jen tupě netočí klikou flašinetu, ale je nabouchaný řadou funkcí. Kromě samotné přípravy hromadného e-mailu se můžete spolehnout na možnosti personalizace, využití předdefinovaných šablon, široké možnosti integrací dalších softwarů nebo třeba funkce pro tvorbu vlastního jednoduchého webového rozhraní – to využijete třeba jako landing page vaší plánované kampaně. Platí ale, že kdo chce opici, musí mít na banány. Mailchimp sice podporuje bezplatný tarif, jeho možnosti jsou však hodně omezené. Pokud disponujete větším množstvím kontaktů, potřebujete je důsledně segmentovat nebo chcete využít pokročilejší funkce, budete muset zaplatit alespoň 17 dolarů měsíčně, které vám zajistí možnost komunikovat až s 500 uživateli.

HubSpot

Pokud jsme řekli, že Mailchimp se neřadí k nejlevnějším, pak o HubSpotu to platí dvojnásob. Ale za 50 dolarů měsíčně dostanete opravdu hodně muziky. Hlavní výhodou je integrace přímo do CMR nástroje HubSpotu, díky kterému se o vaše pravidelné zákazníky můžete starat jako v bavlnce. A komu bychom Hubspot doporučili? Těm, pro které jsou pravidelní zákazníci opravdu důležití, a těm, kteří mají velký marketingový tým. HubSpot je totiž opravdu komplexní a není pro každého. Pokud se s ním však naučíte pracovat, může posloužit jako skvělá konkurenční výhoda.

Ecomail

Pokud jste s angličtinou na štíru, můžeme si představit Ecomail, český produkt, který na vás jazykové fígle zkoušet nebude. To koneckonců sám Ecomail vnímá jako prioritu a kromě uživatelsky přívětivého prostředí a plné srozumitelnosti i neanglicky mluvícím uživatelů se vypořádá třeba se skloňováním jmen v rámci personalizace. Znalost českého internetu pak pomáhá i se zvyšováním míry doručení e-mailu – s Ecomailem tak do spamu spadne méně zpráv než s Mailchimpem, který je jeho největším konkurentem.  Suma sumárum, Ecomail je ideální nástroj pro začínající české firmy, které si zatím nekladou velké mezinárodní ambice. Do 200 uživatelů jej můžete využít zcela zdarma a i poté je skutečně Eco a vaši peněženku moc nezatíží.

Autor článku: PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA

Manažerka ústavu marketingu a multimédií

Autorka se zaměřuje na oblast marketingu, tvorbu a aplikaci marketingového mixu, retailing. Její specializací je shopper marketing a brand management. Dlouhodobě se zabývá studiem vlivu nástrojů shopper marketingu a merchandisingu na nákupní chování spotřebitelů a na jejich rozhodovací procesy. V rámci své pedagogické činnosti preferuje provázanost teorie a praxe.