TikTok bude nadále dominovat. Livestrem je mu v patách
Poslední 2 roky jsou docela jízda. Vše, na co jsme byli zvyklí se převrátilo na ruby. A o sociálních sítích to platí dvojnásob. Co nového se událo? Jaké sociální sítě se objevily nebo jsou v trendu a mají sílu změnit zavedené pořádky?
Twitch: Gaming v době po covidu bude v trendu
Tiktok: krátká videa přinesla dominanci
Už jsme zmiňovali formát krátkých videí? Zmiňovali, ale je třeba se k němu vrátit. Naprosto dominantní v této oblasti je TikTok. A jeho dominance se bude podle výzkumu HubSpotu dále zvyšovat.
Tiktok bývá často označován jako sociální síť teenagerů. Podobná generalizace by však firmám, které odmítají tuto platformu využívat v rámci své komunikace, mohla vzít vítr z plachet a velkou konkurenční výhodu. Svědčí o tom například i statistika konverzací, které jasně dominují uživatelé ve věku 25-34 let. Názor, že je TikTok jen pro děti, tak určitě není legitimní a na sociální síti se pohybuje řada lidí v produktivním věku.
Discord: Cesta od gamingu k chatu uzavřených skupin
Co začínalo jako gamingová platforma se postupem času začalo proměňovat do plnohodnotného chatovacího prostředí. To je postavené na skupinách a komunitním prvku. Vyhnete se tak změti nesmyslného a nechtěného obsahu, který je tak typický pro některé konkurenty na poli social media. A co by si měli poznačit marketéři? Discord aktuálně nenabízí platformu pro šíření reklam, ale správně podchycená strategie pro organický obsah může přinést tolik vytoužené ovoce.
Co si z článku odnést?
Spotřebitelské chování se v online prostředí mění nebývale rychle. Firmy by neměly usnout na vavřínech a spokojit se s aktuálně funkční marketingovou strategií. Nic totiž netrvá věčně a zkoumat proměny v preferencích zákazníků je proto enormně důležité.
Autor článku: PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
Manažerka ústavu marketingu a multimédií
Autorka se zaměřuje na oblast marketingu, tvorbu a aplikaci marketingového mixu, retailing. Její specializací je shopper marketing a brand management. Dlouhodobě se zabývá studiem vlivu nástrojů shopper marketingu a merchandisingu na nákupní chování spotřebitelů a na jejich rozhodovací procesy. V rámci své pedagogické činnosti preferuje provázanost teorie a praxe.