Kde hledat inspiraci pro copy, když vám dojdou nápady

Znáte to, sednete takhle k počítači, otevřete textový editor a chcete se vrhnout na psaní článku pro váš web. Místo stránek plnících se obsahem před vámi však stále svítí čistě bílý list a netušíte, o čem byste měli zrovna psát. Jak najít nové téma pro obsah, když jste zrovna múzou nepolíbení, si proto společně ukážeme.

Odpíchněte se od vlastního webu

Pokud máte e-shop, budete se zřejmě snažit svým zákazníkům nabídnout maximum informací o produktech, které nejvíce poptávají. Zkuste využít Google Analytics. Mrkněte se, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, případně jaké dotazy zadávají uživatelé do vyhledávacího pole. Rychle tak získáte představu o tom, co by návštěvníci vašeho webu ocenili.

Můžete se podívat i na údaje o již realizovaných článcích, zjistit, které si vysloužily největší pozornost, případně, které byly nejúspěšnější na sociálních sítích. U těch nejlepších můžete tematicky navázat tvorbou nového obsahu.

Trendujte s Google Trends

Google Trends je šikovný nástroj, který vám pomůže odhalit, kdy jsou vyhledávaná konkrétní klíčová slova, naznačí regionální souvislosti a poskytne i možnost srovnat, jak si různá klíčová slova stojí proti sobě. Google Trends vám nabídne i výčet souvisejících klíčových slov, díky kterým získáte inspiraci na tvorbu nového obsahu.

Google Trends: zájem o klíčové slovo „Automobilový průmysl“

PPC nástroje pro content marketing?

Nebojte se při hledání inspirace sáhnout i po nástrojích, které se primárně zaměřují na placenou reklamu. Google Ads i Sklik od Seznamu nabízejí uživatelům nástroje pro analýzu klíčových slov. Získáte tak představu o jejich hledanosti, dostanete doporučení na související obsah a hlavně uvidíte, jaká je konkurence u placených příspěvků. To pro vás může být indicie o tom, jakou pozornost věnuje vaše konkurence konkrétním tématům.

Když se nemůžete rozhodnout, které téma by mělo dostat přednost

Pokud už máte několik tipů na psaní, ale nevíte, čím začít, zkuste se podívat třeba do KWFinderu. Uvidíte, jak by se vaše články mohly rankovat ve vyhledávání, respektive jak moc na dané klíčové slovo cílí vaše konkurence. Pokud nedisponujete velkým SEO skórem, měli byste si vybrat spíše taková klíčová slova, kde konkurence není příliš vysoká. Nejenže tak budete mít větší potenciál zobrazit váš obsah ve vyhledávání vysoko a zajistiti mu čtenost, ale paralelně tím zlepšíte hodnocení vašeho webu a zajistíte tak lepší dostupnost i vašeho dalšího obsahu.

KWFinder: výčet informací o klíčovém slově „Automobilový průmysl“