Rozhovor s Tomášem Dragonem, zakladatelem startupu Vyzvedni.to

Dnes a denně vidíme, jak nám logistika zjednodušuje život. A vždy se najde skulinka, kde ještě něco chybí. Viděl ji i Tomáš Dragon, který se na komplexní logistický trh vrhl se startupem Vyzvedni.to, aby posunul procesy od zasílání zásilek přes skladování a balení na novou úroveň. V rozhovoru pro MVŠO zmiňuje, co ho k založení nové služby vedlo a s čím se musel spolu se svými kolegy potýkat.

Čím se Vaše firma zabývá?

Naše firma podniká v oblasti logistiky. Zaměřuje se na zasilatelské, skladovací, balicí a kurýrní služby.

Patříte mezi startupovské firmy, nebo jste již zavedenou firmou v Olomouckém kraji?

Naši firmu Vyzvedni.to s.r.o. jsme založili v lednu letošního roku (2021) a teprve začínáme, takže ano, patříme mezi startupovské firmy.

V čem jste lepší než konkurence?

Velmi dobře si uvědomujeme, že čas je nejdražší komodita. Mimo jiné na hlavních provozovnách sdružujeme výdejní místa všech přepravců, kteří s námi chtějí spolupracovat, čímž šetříme zákazníkův čas. Ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně. Snažíme se jim pomoci s řešením jakéhokoliv problému, který se vyskytne v souvislosti s jejich zásilkou (reklamace, vyhledání kontaktu na technickou podporu přepravce apod.)

Náš informační systém si sami vyvíjíme a jsme tak schopni reagovat na dynamicky se měnící požadavky partnerů. Klientům nabízíme ve vybraných lokalitách expresní způsoby přepravy. Na našich hlavních provozovnách jsme schopni zajistit také balicí služby jak pro firmy, tak koncové zákazníky. Pro lepší implementaci našich služeb do e-shopových řešení plánujeme během listopadu 2021 spustit doplňky pro Shoptet a WooCommerce.

Jak vznikl nápad založit logistickou firmu Vyzvedni.to s.r.o.?

Při zakládání firmy jsme vycházeli ze svých vlastních zkušeností a potřeb. Určité věci nám na trhu chyběly, tak jsme se rozhodli, že se je pokusíme doplnit a udělat některé z nich jinak a podle našich představ.

Jaká největší úskalí jste musel překonat v začátcích svého podnikání?

Mezi úskalí patřilo například zabezpečení lidských zdrojů, financování nebo nutnost zajištění dílčích činností vlastními silami. Nutnost vynaložit spoustu vlastního času a úsilí. Rovněž bylo nutné ošetřit právní stránku věci a veškerá oprávnění pro vykonávání naší činnosti.

Byl pro vybudování Vaší firmy důležitý tým spolupracovníků?

Samozřejmě. Bez kvalitního týmu lidí by budování firmy šlo těžko. Každý z nás měl/má svou roli a konkrétní kompetence.

Co Vám nejvíce pomohlo v začátcích podnikání?

Myslím si, že to byly naše kontakty v různých oblastech státní i soukromé sféry.

Jaký marketing uplatňujete při získávání zákazníků?

V souvislosti s marketingem se zaměřujeme primárně na sociální sítě.

Máte nějaká konkrétní doporučení pro studenty, kteří chtějí založit startup?

Má doporučení jsou následující: nebát se bojovat, nevzdávat se, být pokorný, být realista, pracovat s vlastními pocity, zeptat se/poradit se, přemýšlet, vzdělávat se, mít vize, networkovat a na závěr – s úsměvem jde všechno lépe.

Uvažujete o expanzi na zahraniční trh?

Aktuálně se zaměřujeme pouze na tuzemský trh. Vzhledem k tomu, že naše společnost funguje teprve krátce, nelze s určitostí predikovat ani uvažovat o expanzi do zahraničí. Předpokládám ale, že i tuto otázku budeme časem řešit.

Rozhovor je součástí projektu realizovaného s městem Olomouc.